همه چیز درباره المان

طبیعت المان

احمدرضا محمدیان
همه چیز درباره المان

طبیعت المان

آلمان ترکیبی از دشت و جنگل و کوه و ساحل و تعدادی جزیره و مجموعه ای از باتلاق ها و دریاچه ها است. در شمال این کشور سرزمین های پست قرار دارند که سواحل آن سدبندی شده است. دشت های پست شمالی به دشت های مرکز آلمان وصل می شوند. بزرگترین دشت های آلمان دشت های راین بالا، وستفالن و دشت های منطقه لایپزیگ هستند. در شمال آلمان تعداد زیادی برکه و دریاچه یافت می شود. در قلب آلمان رشته کوه های مرکزی قرار دارند، این رشته کوه ها شمال و جنوب آلمان را از هم جدا می کنند. کوه های هارتس، ارتس، فیشتل، هونسروک و جنگل های باواریا از شمال به جنوب کشیده شده اند. بلندترین کوه آلمان تسوگ اشپیتسه، در قسمت آلمانی رشته کوه آلپ در جنوب این کشور با ارتفاع ۲۹۶۲ متر است. آلمان در منطقه بادهای معتدل و خنک غربی میان اقیانوس اطلس و آب و هوای قاره ای در شرق قرار گرفته است. دامنه تغییر دما در آن اندک است. ریزش باران در تمام فصول ادامه دارد. دشت های پست اطراف راین با آب و هوایی ملایم، بایرن علیا با گاه گداری بادهای خشک و گرم از سمت جنوب، کوه های آلپ و منطقه هارتس با بادهای تند، تابستان هایی خنک و زمستان هایی پر برف از این قاعده تبعیت نمی کنند. این مناطق دارای آب و هوایی ویژه هستند.

 

 


موضوعات مرتبط: درباره المانگردشگری المان
برچسب‌ها: همه چیز درباره المان

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان |

اقتصاد المان

آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا را داراست و پس از آمریکا و ژاپن وچین چهارمین قدرت صنعتی جهان است.از نظر درآمد سرانه رتبه پنجم می باشد.رشد اقتصادی آلمان در سال ۲۰۰۷ برابر ۲٫۴ بوده است. آلمان جزو بزرگترین صادرکنندگان جهان است. بیشتر تولیدات آلمان تولیدات مهندسی بویژه صنایع الکتریکی، مکانیکی، خودروسازی، مواد شیمیایی، منسوجات، هوافضا، غذایی و وسایل نقلیه است. صنایع سنگین و مهندسی در منطقه روهر، شیمیایی در شهرهای کنار رود راین و وسایل نقلیه موتوری در مراکز بزرگ ایالتی مانند اشتوتگارت تمرکز دارد. آلمان همچنین در ساخت و بکارگیری توربینهای بادی واستفاده از انرژی خورشیدی در جهان پیشرو می باشد. از آغاز دهه ۱۹۸۰ ، رشد کلانی در صنایع تکنولوژی پیشرفته روی داده است. آلمان بجز ذغال سنگ معادن نسبتاً کوچک سنگ آهن، بوکسیت، سنگ مس، نیکل، قلع، نقره، پتاس و نمک، ذخایر طبیعی نسبتاً کمی دارد و شدیداً به واردات مواد اولیه متکی است.


 

 


موضوعات مرتبط: درباره الماناقتصاد المان
برچسب‌ها: همه چیز درباره المان

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان |

دیوار برلین

دیوار برلین یا دیوار برلن نام دیواری به طول ۱۵۵ کیلومتر و به ارتفاع ۲ متر بود که پس از خاتمهٔ جنگ جهانی دوم و شکست حزب نازی (حزب حاکم برآلمان) تأسیس شد. این دیوار در سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۸۹ به‌مدت ۲۸ سال شهر برلین را به دو منطقهٔ شرقی و غربی تقسیم کرده‌بود.این دیوار اصلی‌ترین نماد جنگ سرد بود که به پردهٔ آهنین مشهور شد.

با بهبود تدریجی مناسبات میان شرق و غرب در اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی زمینهٔ فروپاشی دیوار برلین فراهم شد. در سال ۱۹۸۹ حکومت کمونیستی شوروی تصمیم گرفت دموکراسی‌سازی را به عنوان یک اصل در کشورهای اروپایی شرقی تحت نفوذ خود دنبال کند. اما در این میان اتفاقی افتاد که روند رو به پایان دولت آلمان شرقی را آغاز کرد. دولت کمونیستی مجارستان درهای خود را بر روی غرب گشود. در بیست و سوم آگوست ۱۹۸۹، مرزهای بین مجارستان و اتریش باز شد. از آن‌جا که مهاجرت بین کشورهای کمونیستی ممنوع نبود، ساکنان آلمان شرقی که مجاز به رفت‌وآمد به مجارستان بودند از طریق این کشور و نیز چکسلواکی به آلمان غربی و سایر کشورهای اروپای غربی رفتند. این مهاجرت‌ها طی یک ماه به سرعت افزایش یافت. به طوری که در ماه سپتامبر حدود ۱۳ هزار نفر از اهالی آلمان شرقی به سمت مجارستان حرکت کردند تا بتوانند از طریق اتریش خود را به آلمان غربی برسانند.

در پاییز همان سال، تظاهرات اعتراض‌آمیز مردم نسبت به دولت آلمان شرقی شدت گرفت تا این که در هجدهم اکتبر همان سال اریک هونکر، رهبر آلمان شرقی از سمت خود کناره‌گیری کرد و چند روز بعد ایگون کرنس جانشین او شد. دولت جدید تصمیم گرفت به ساکنان برلین شرقی اجازه دهد تا برای سفر به برلین غربی تقاضای ویزا کنند. با اعلام این مطلب از سوی دولت ده‌ها هزار نفر از ساکنان برلین شرقی خود را به محل‌های مشخص شده رساندند تا از مرز عبور کنند و به برلین غربی بروند. هجوم این جمعیت به کنار مرز ماموران و نگهبانان را دچار مشکل کرد. چرا که آن‌ها برای مقابله با چنین جمعیتی آمادگی نداشتند. لحظه به لحظه بر انبوه جمعیت اضافه می‌شد. سرانجام ماموران مرز را گشودند و مردم توانستند از آن عبور کنند. در آن طرف مرز، اهالی برلین غربی برای استقبال از همشهریان سابقشان جمع شده بودند. به این ترتیب نهم نوامبر ۱۹۸۹ به روز فروپاشی دیوار برلین تبدیل شد. این دیوار ظرف روزها و هفته‌های بعد و توسط کسانی که از دیگر نقاط آلمان شرقی خود را به برلین رسانده بودند به تدریج خراب شد. فروریختن دیوار برلین، اولین قدم در راه اتحاد مجدد دو آلمان بود که سرانجام در سوم اکتبر ۱۹۹۰ صورت گرفت.

 


موضوعات مرتبط: درباره المان
برچسب‌ها: همه چیز درباره المان

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان |

برندهای خودروسازی المان

برند مرسدس بنز آلمان
 
 
این برند خودروسازی آلمان به نماد قدرت و لوکس بودن در جهان خودرو تبدیل شده است.

گوتلیب دایملر و کارل بنز، دو مخترع آلمانی موتور چهار زمانه، پس از مدتی کار مستقل، شرکت دایملر-بنز را در سال ۱۹۲۶ تأسیس کردند و اسم محصولات خود را به پیشنهاد نخستین نماینده فروش خود، مرسدس گذاشتند که از نام دختر این نماینده گرفته شده بود.

شرکت مرسدس بنز در سال ۱۸۷۱ میلادی به دست کارل بنز بنیانگذاری شد. دفتر مرکزی مرسدس بنز در شهر اشتوتگارت آلمان است.


برند بی ام و (دبلیو) آلمان
 


ب ام و (BMW) که کوتاه شده ی عبارت آلمانی Bayerische Motoren Werke AG به معنای صنایع موتوری باواریاست، یک کمپانی مستقل آلمانی و از تولید کنندگان بنام خودروی سواری و موتورسیکلت در جهان است.

دفتر مرکزی این کمپانی در مونیخ واقع است. این کمپانی تملک کارخانه های رولز رویس (Rolls-Royce) و مینی (MINI) و کارخانه موتورسیکلت سازی هاسکوارنا را در اختیار دارد و پیش از این کمپانی روور(Rover) را نیز در اختیار داشت. در سال ۲۰۱۰، گروه ب ام و  یک میلیون و 481 هزار و 253 دستگاه خودرو و ۱۱۲ هزار و 271 دستگاه موتورسیکلت تولید کرد.

 برند فولکس واگن آلمان


فولکس‌واگن بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ خودرو آلمانی بزرگترین خودرو ساز اروپا و سومین خودرو ساز بزرگ دنیاست. این کارخانه در سال ۱۹۳۰ به درخواست رهبر آلمان نازی، آدولف هیتلر بنا شد. او خواست تا خودرویی برای مردم ساخته بشود که فولکس واگن در زبان آلمانی به معنای "خودروی مردم" ساخته شد.

هیتلر از دکتر فردیناند پورشه تقاضا کرد که خودرویی بسازد تا عموم مردم قدرت خرید آن را داشته باشند. کارخانه‌های فولکس‌واگن در حال حاضر بخشی از گروه فولکس‌واگن را تشکیل می‌دهند.


برند آئودی آلمان 


آئودی یک خودروساز آلمانی و تولیدکنندهٔ خودروهای لوکس است. دفتر اصلی آن در شهر اینگولشتاد در ایالت بایرن آلمان قرار دارد. این شرکت از سال ۱۹۶۴ یکی از زیرمجموعه‌های گروه فولکس واگن است. شعار این شرکت Vorsprung durch Technik به معنی "برتری به وسیله تکنیک" است و  مدل‌هایی آئودی از جمله R8؛ TT ، A۴، ۱۰۰ ، ۹۰ در ایران وجود دارد.


برند  پورشه آلمان
 

پورشه با نام کامل Porsche Dr.Ing.h.c.F.Porsche AG، یکی از شرکت های بزرگ تولید اتومبیل‌های اسپورت است که در سال ۱۹۳۱ توسط فردیناند پورشه پسر فری پورشه یک طراح اتومبیل اهل اتریش، در شهر اشتوتگارت آلمان تاسیس شد و از همان ابتدا نیز به تولید اتومبیل‌های اسپورت مشغول بود.

موضوعات مرتبط: شرکت های المانصنعت المان
برچسب‌ها: همه چیز درباره المان

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان |

پرچم و نشانه ایالات المان

آلمان متشکل از 16 ایالت است که هر کدام

دارای پرچم و آرم مخصوص خود هستند.

 

 

 


موضوعات مرتبط: درباره المانایالات المان
برچسب‌ها: همه چیز درباره المان

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان |
.: Weblog Themes By Slide Skin:.