همه چیز درباره المان

همه چیز درباره المان

احمدرضا محمدیان
همه چیز درباره المان

فرانکفورت

 

در سفری به شهر فرانکفورت آلمان با ویژگی های آن بیشتر آشنا می شویم. وجود ساختمان های گران قیمت، این شهر را به یکی از شهرهای مهم جهان بدل کرده است. در ارتباط با شهرت شهر، مرکز بورس فرانکفورت و فرودگاه شهر را نیز نباید فراموش کرد که هر یک سهمی بسزا در اعتبار بین المللی آن داشته اند.


موضوعات مرتبط: شهرهای المان
برچسب‌ها: همه چیز درباره المان

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان |

ماینتس

 

شهر ماینتس در غرب کشور آلمان و در ایالت راینلاند-فالتس در کنار رود راین واقع شده است . این شهر با 97.75 کیلومترمربع مساحت مرکز ایالت راینلاند-فالتس به حساب می آید . از جمله مناطق دیدنی شهر ماینتس می توان به موزه مرکزی روم و ژرمن که محل نگهداری جام بلورین هخامنشی با محتوای عسل خشکیده که هدیه یک تاجر ایرانی به مشتری ژرمنش بوده اشاره کرد . این شهر پایگاه اسقف اعظم آلمان نیز می باشد .


موضوعات مرتبط: شهرهای المان
برچسب‌ها: همه چیز درباره المان

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان |

برلین

 

اولین حضور جامعهٔ انسانی در سرزمین آلمان به ۵۰۰ هزار سال پیش و انسان های نئاندرتال بازمی گردد. رمی ها اولین گروه از انسان های متمدن بودند، که در آلمان ساکن شدند. تا سال ۸۰۰ میلادی آلمان حکومت مقتدری نداشت و مورد تاخت و تاز همسایه ها بود. در این سال شارلمانی توانست کشورهای رم را متحد کند، اما این اتحاد کوتاه مدت بود. از سرزمین های متعلق به وی، سه پادشاهی شکل گرفت.

 


موضوعات مرتبط: دیدنی های المانشهرهای المانگردشگری المان
برچسب‌ها: همه چیز درباره المان

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان |

زیبایی های المان در سه دقیقه

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان |

کیل

 

شهر کیل در شمال کشور آلمان و در ایالت اشلسویگ-هولشتاین واقع شده است . این شهر که دارای 118.6 کیلومترمربع مساحت می باشد در کنار دریای آدریاتیک قرار دارد . از دیدنی های این شهر می توان به : زیردریایی U995 ، استادیوم هولشتاین و برج نیروی دریایی معروف به برج لب اشاره کرد .

 

 


موضوعات مرتبط: شهرهای المان
برچسب‌ها: همه چیز درباره المان

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان |

کشاورزی در المان

آب فراوان، هوای معتدل، خاکی پربازده. آلمان آسمانی خاکستری و زمینی سبز دارد.
● آب وهوا
آلمان به لحاظ آب ‌و هوایی جزو اقلیم معتدل اروپایی در حوزه‌ی وزش بادهای غربی است و منطقه‌ی گذار از آب و هوای دریایی غرب اروپا به آب و هوای قاره‌ای در شرق اروپاست. منطقه‌ای که در آن واقع است از جریان خلیج نیز تأثیر می‌گیرد که اقلیم را معتدل می‌کند. جریان خلیج یک جریان گرم دریایی در اقیانوس اطلس است.
در آلمان به ندرت پدیده‌هایی چون خشکسالی مداوم، گردباد، سرما یا گرمای غیرعادی پیش می‌آید. گاهی با توفان مواجه می‌شویم که هر ازچندگاهی با خسارات قابل‌توجهی همراه است. سیل تقریبا هر ساله رخ می‌دهد و اینجا یا آنجا آسیب‌هایی می‌رساند. تفاوتی که میان درجه‌ی حرارت هوا در شمال و جنوب است، به دلیل مرتفع بودن جنوب تعدیل می‌شود. بادهای غربی رطوبت فراوانی را از اقیانوس به همراه می‌آورند. در همه‌ی فصلها باران می‌بارد. کمترین درجه‌ی هوا در ماه ژانویه (دی/بهمن) و بیشترین آن در ماه ژوییه (تیر/مرداد) است. گرایش عمومی درجه‌ی حرارت هوا در آلمان به سوی گرم شدن بیشتر است. درجه‌ی حرارت متوسط، که سالیان طولانی ۸/۳ سانتیگراد بوده است، از سال ۱۹۸۸ (به استثنای ۱۹۹۶) به سمت گرم شدن بیشتر پیش رفته است. به‌عنوانِ نمونه درجه‌ی متوسط هوا در سال ۲۰۰۰ به ۹/۹ سانتی‌گراد رسیده است.
● کشاورزی و زیست‌بوم
ترکیب خاک در آلمان از نظر حاصلخیزی منطقه به منطقه فرق می‌کند. در آلمان شمالی کمربند ساحلی سرشت مردابی دارد و از این رو بسیار حاصلخیز است. در حالی که زمین خشکِ پس از آن، کم‌بار است.
در مجموع از ۵۳/۵ درصد زمینهای آلمان استفاده‌ی کشاورزی می‌شود. ۲۹/۵ درصد زمینها از جنگل پوشیده‌اند. بخش مسکونی دربرگیرنده‌ی ۱۲/۳ زمینهاست.
درختهای رایج در آلمان از دو نوع مخروطی (بی‌خزان) و برگریز (باخزان) هستند. از نوع اخیر می‌توان راش قرمز و بلوط را نام برد. جنگلهای طبیعی عمدتا از غان و کاج تشکیل شده‌اند. سمور، گوزن، آهو، گراز و نیز روباه از جانورهای ساکن در جنگلهای آلمان اند. بیدستر و سمور آبی از ساکنان جویبارها هستند.

 


موضوعات مرتبط: درباره المانکشاورزی المان

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان |

10 مرکز خرید برتر آلمان + عکس

آلمان مکانی محبوب برای خرید می باشد. در آلمان نه تنها مجذوب مراکز خرید فوق العاده می شوید بلکه می توانید از کالاهای مرغوب با قیمت پایین بهره مند شوید. در اینجا به معرفی 10 تا از مراکز خرید آلمان در شهرهای مختلف آن می پردازیم:

 

موقعیت آلمان

موقعیت آلمان

 

images-iconمرکز خرید لانگراستریت

مونستر

 

این خیابان محلی مناسب برای دوستداران اجناس شیک و خاص و غیر متعارف، بدون در نظر گرفتن روند مد می باشد. در مرکز خرید لاگراستریپ ، مغازه های منحصر به فرد با کالاهای خاص بسیاری وجود دارد. در اینجا کافه های بسیار نیز وجود دارد.

 

مرکز خرید لانگر استریت

مرکز خرید لانگر استریت

 

images-iconمرکز خرید موخنبرگ استریت

هامبورگ

 

این مرکز خرید موخنبرگ استریت ، واقع در یکی از دو معابر اصلی شهرستان هامبورگ می باشد. مزیت اصلی آن این می  باشد که در قلب هامبورگ قرار دارد. البته این مرکز خرید تا حدودی با وسایل نقلیه شلوغ می باشد.

 

مرکز خرید موخنبرگ استریت

مرکز خرید موخنبرگ استریت

 

images-iconمرکز خرید هو استریت

کلن

 

مرکز خرید هو استریت حدود 680 متر از خیابان را در بر گرفته است و امروزه یکی از شلوغ ترین مسیرهای تجاری آلمان به  شمار می رود. این مرکز خرید هو استریت در شهر کلن المان ، روزانه میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند.

 

مرکز خرید هو استریت

مرکز خرید هو استریت

 

images-iconمرکز خرید کرچگاس

ویسبادن

 

در مرکز خرید کرچگاس گران قیمت ترین و معروف ترین بوتیک ها، جواهر فروشی ها و رستوران ها وجود دارد و در این مرکز خرید ویسبادن آلمان، اجاره هر متر مربع معادل 1300 یورو می باشد و گران ترین زمین ها در کل آلمان را دارد.

 

مرکز خرید کرچگاس

مرکز خرید کرچگاس

 

images-iconمرکز خرید کارولین استریت

نورمبرگ

 

کارولین استریت یکی از محبوب ترین مراکز خرید واقع در قلب شهر قدیمی نورمبرگ می باشد. بخش بزرگی از آن به عابر  پیاده اختصاص دارد و بنابراین بدون هیچ نگرانی از برخورد ماشین و بچه هایتان، می توانید به خرید بپردازید. علاوه براین در این خیابان جاذبه های دیگری نیز وجود دارد.

 

مرکز خرید کارولین استریت

مرکز خرید کارولین استریت

 

images-iconمرکز خرید اسپیتالر استریت

هامبورگ

 

در بین خیابان ها و مراکز خرید هامبورگ، اولویت با مرکز خرید اسپیتالر استریت می باشد زیرا میلیون ها مشتری در این  مکان رفت و آمد می کنند. این مکان با حال و جالبی برای افرادی است که به خرید کردن معتاد شده اند.

 

مرکز خرید اسپیتالر استریت

مرکز خرید اسپیتالر استریت

 

images-iconمرکز خرید کونیگ استریت

 

اشتوتگارت

مرکز خرید کونیگ استریت یک خیابان سلطنتی 1.2 کیلومتری است که در سال 18056تاسیس شد. در پیاده رو نه تنها  محبوب ترین بوتیک ها در بین گردشگران وجود دارد، بلکه اوراق بهادار، موزه هنرهای زیبا در اشتوتگارت نیز در این مرکز خرید وجود دارد.

 

مرکز خرید کونیگ استریت

مرکز خرید کونیگ استریت

 

images-iconمرکز خرید اسچیدر گاس

کلن

 

در این مرکز خرید اسچیدر گاس هم مردم محلی و هم گردشگران حضور پیدا می کنند. برخی تنها برای دیدن جاذبه های گردشگری این شهر به ای مرکز خرید سفر می کنند ولی در نهایت می یابند که نه تنها یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آلمان می باشد بلکه از بهترین مراکز خرید المان در کلن نیز هست.

 

مرکز خرید اسچیدر گاس

مرکز خرید اسچیدر گاس

 

images-iconمرکز خرید زیل

فرانکفورت

 

در کوچه خیابان های این مرکز خرید شمار زیادی از مغازه ها وجود دارد که هر سلیقه ای را راضی خواهد کرد. این مرکز خرید زیل ، روزانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

 

مرکز خرید زیل

مرکز خرید زیل

 

images-iconمرکز خرید کوفینگر استریت

مونیخ

 

روزانه میلیون ها رهگذر از این خیابان کوفینگر در مونیخ  عبور می کنند. مرکز خرید کوفینگر استریت از معماری بی نظیری  برخوردار است و مغازه های شیک و مدرنی را داراست.

 

مرکز خرید کوفینگر استریت

مرکز خرید کوفینگر استریت

منبع : http://ticket365.info

 


موضوعات مرتبط: مراکز خرید المان
برچسب‌ها: همه چیز درباره المان

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان |

تنوع بیمه های درمانی در المان

کیفیت و کمیت نظام بیمه در کشورهای مختلف با توجه به سیاست‌گذاری‌ها و منابع مالی متفاوت است. در این بین نظام بیمه درمانی آلمان باوجود پیچیدگی‌ها، یکی از بهترین سیستم‌های بیمه سلامت در جهان است.
 
 
ایجاد رفاه و تامین‌اجتماعی یکی از اهداف مهم دولت‌ها در راستای ارتقای کیفیت زندگی و توسعه است. خدمات و کمک‌های اجتماعی، انواع بیمه، تامین معاش دوران بیکاری و سالمندی، خدمات بهداشتی، خدمات رایگان به نیازمندان، گسترش آموزش‌وپرورش و... ازجمله مصادیق رفاه و تامین‌اجتماعی به شمار می‌روند. در این بین بیمه یکی از بازوهای برقراری رفاه و تامین‌اجتماعی به شمار می‌رود.

کیفیت و کمیت نظام بیمه در کشورهای مختلف با توجه به سیاست‌گذاری‌ها و منابع مالی متفاوت است. در این بین نظام بیمه درمانی آلمان باوجود پیچیدگی‌ها، یکی از بهترین سیستم‌های بیمه سلامت در جهان است.

 برخورداری از صندوق‌های بیمه درمانی مهم‌ترین ویژگی بخش نظام خدمات درمانی آلمان است که پیشینه‌ای نزدیک به یکصد سال دارد. نظام بیمه‌های درمانی و خدمات اجتماعی در آلمان به‌عنوان یک «دولت رفاهی» بر این مبنا استوار است که همه شهروندان حق برخورداری عادلانه از تمامی خدمات درمانی را دارند و بار اصلی هزینه‌ها در این زمینه بر دوش دولت است.

بیمه‌های درمان، حوادث و بیمه سالمندان و کارگران به ترتیب در سال‌های 1883، 1884 و 1889 در آلمان به تصویب رسیدند و دولت در سال‌های 1912 و 1927 بیمه فوت و بیکاری را نیز به نظام بیمه اضافه کرد.

از آنجایی که طبق قانون اساسی آلمان این کشور همواره یک دولت رفاهی دارد، تامین نیازهای اجتماعی شهروندان وظیفه دولت است. اگرچه این قانون دولت را موظف به ارائه بیمه تامین‌اجتماعی نمی‌کند، اما دولت‌ها در این زمینه احساس مسئولیت می‌کنند و مردم نیز از برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های دولت در این زمینه به‌خوبی استقبال می‌کنند.
 
  نگاه تجاری به بیمه

در آلمان صنعت بیمه یکی از بخش‌های پویای تجارت به شمار می‌رود. دولت سالانه بودجه هنگفتی برای کار و خدمات اجتماعی در نظر می‌گیرد و بیش از 26 درصد از تولید ناخالص داخلی آلمان صرف تامین هزینه‌های نظام خدمات اجتماعی و دولتی می‌شود. بیمه خدمات درمانی و سلامت آلمان، که دو وزارتخانه بهداشت و کار و امور اجتماعی مسئولیت آن را به عهده دارند، 95 درصد از جمعیت را پوشش می‌دهد.

دولت آلمان از طریق دریافت مالیات عمومی، مالیات بیمه‌ای، حق‌بیمه خصوصی از کارگر و کارفرما و درآمدهای عمومی بیمه، منابع مالی مورد نیاز برای ارائه این خدمات را تامین می‌کند.

در آلمان معمولا حق‌بیمه به طور مساوی بین کارگر و کارفرما تقسیم می‌شود، اما برای آن دسته از بیمه‌شدگانی که درآمد بالایی ندارند، دولت بخشی از این میزان را از طریق یارانه اعطایی و افزایش حق‌بیمه کارگران به عهده گرفته است. حق‌بیمه‌ها براساس عواملی از قبیل سن، جنس، سطح سلامت فرد و زمان عضویت در بیمه تعیین می‌شود که میزان آن متناسب با سطح خدمات درخواست‌کننده است.

  انواع مختلف بیمه تامین‌اجتماعی در آلمان

بیمه درمانی، بیمه بازنشستگی، بیمه بیکاری، بیمه حوادث حین کار و بیمه مراقبت پنج رکن اصلی نظام تامین‌اجتماعی آلمان را تشکیل می‌دهند.

بیمه خدمات درمانی بیمه‌ای اجباری است اما مردم برای انتخاب شرکت یا موسسه ارائه‌دهنده این بیمه آزاد هستند. در حال حاضر بیش از 90 درصد از شهروندان آلمانی زیر پوشش انواع صندوق‌های بیمه هستند، که شمار آن به بیش از هزار مورد می‌رسد. این صندوق‌های بیمه به صورت دولتی و خصوصی در تمامی ایالت‌های آلمان فعالیت دارند و از لحاظ میزان حق‌بیمه، موارد زیر پوشش، شاخص درآمد تعریف‌شده و طیف و گروه سنی افراد زیر پوشش تفاوت‌هایی با هم دارند.

صندوق‌های بیمه خصوصی به طور معمول ارائه‌دهنده بیمه‌های تکمیلی هستند و برای پوشش برخی از هزینه‌های غیرمشمول بیمه‌های عمومی، پوشش‌های مازاد بر تعهد بیمه یا خدماتی با پوشش بهتر (مانند استفاده از اتاق خصوصی در بیمارستان) در نظر گرفته شده‌اند.

 البته در این نوع بیمه‌ها ابتدا بیمار این نوع هزینه‌ها را پرداخت می‌کند و موسسه بیمه‌کننده با دریافت مدارک و اسناد، بازپرداخت هزینه‌های یادشده را بر عهده می‌گیرد. به لحاظ اقتصادی ارائه تمامی خدمات در چارچوب بیمه‌های پایه امکان‌پذیر نیست. استمداد از بیمه‌های بخش تکمیلی یکی از راهکارهایی است که کشورهای مختلف جهان برای ارائه خدمات مختلف از آن استفاده می‌کنند. این پوشش، خدمات اضافی را در راستای طرح‌های اساسی و جایگزین ارائه می‌دهد.

 بیمه مکمل شامل مواردی همچون بیمه مکمل مراقبت‌های درمانی درازمدت، خدمات دندان‌پزشکی، خدمات سرپایی و حتی پرداخت اقساط وام نیز می‌شود.

بیمه حوادث به طور کامل بر عهده کارفرماست. بیمه‌های بیکاری شامل حال افرادی می‌شود که در منزل اشتغال دارند، در حال گذراندن دوره کارآموزی یا در جستجوی کار هستند. البته این مزایا شامل مشاغل مقطعی، کوتاه‌مدت و غیردائم نمی‌شود. در این خصوص بخشی از مزایا زیر عنوان کمک‌هزینه فصلی نیز شامل افرادی می‌شود که به علت تغییر آب‌وهوا و فصول برای مدتی از کار بیکار می‌شوند.

حق‌بیمه بیکاری معادل 5/6 درصد از حقوق ناخالص ماهیانه است که نیمی از آن بر عهده کارفرماست. برای بهره‌مندی از این بیمه، فرد بیکار باید طی دو سال پیش از بیکاری، حداقل یک سال حق‌بیمه پرداخت کرده باشد. بیکاری مقطعی، ورشکستگی کارفرما یا دریافت نکردن حقوق ماهیانه به علت نبود توانایی مالی، از دیگر موارد مشمول مزایای این بیمه به شمار می‌روند.

  چتر بزرگ بیمه‌های درمانی

بیمه‌های درمانی در آلمان شامل طیف وسیعی می‌شوند که می‌توان آن‌ها را به لحاظ نوع و سازمان متولی به این ترتیب تقسیم‌بندی کرد: بیمه‌های خدمات درمانی که صندوق‌های بیمه منطقه‌ای، کارگری، صنفی، جایگزین و صندوق‌های بیمه ملوانان مسئولیت آن را بر عهده دارند.

بیمه کشاورزان زیر نظارت صندوق‌های بیمه کشاورزی صورت می‌پذیرد. بیمه حوادث که شامل طیفی وسیع از بیمه اصناف، دولت، صندوق بیمه حوادث راه‌آهن، صندوق بیمه حوادث پست و تلگراف و صندوق‌های بیمه ایالت‌ها می‌شود. بیمه بازنشستگی کارگران و کارمندان نیز از طرف موسسه‌های بیمه ایالتی و کارمندان بر عهده گرفته شده است. بیمه معدنچیان که شامل بیمه مراقبت، بیمه‌های درمانی و بیمه بازنشستگی می‌شود، زیرمجموعه صندوق بیمه معدنچیان است.

در کنار بیمه ازکارافتادگی و بیمه بیکاری نیز طیف وسیعی از موارد مشمول در بیمه مراقبت نیز وجود دارد. تنوع بیمه‌ها در آلمان دست بیمه‌شوندگان را در انتخاب باز می‌گذارد. حتی مراکزی وجود دارند که برای بهره‌مندی از ارزان‌ترین و باکیفیت‌ترین بیمه‌ها به شهروندان مشاوره می‌دهند. از سوی دیگر شهروندان می‌توانند بدون درگیر شدن در بروکراسی اداری از طریق اینترنت برای بیمه مورد نظر خود ثبت‌نام و از خدمات آن استفاده کنند.

  خدمات گسترده بیمه

در آلمان مستمری بازنشستگی در 65سالگی و با دست‌کم 5 سال سابقه بیمه تعلق می‌گیرد. مستمری ازکارافتادگی نیز در صورت ناتوانی کلی در انجام کار تعریف شده است. بیمه بازماندگان با شرایط خاص خود شامل بازماندگان متوفی اعم از زن و مرد بیوه می‌شود. البته برای فرزندان یتیم نیز تا 18سالگی مستمری ویژه‌ای تعیین شده و پدر یا مادری که فرزند یتیم کمتر از سه سال داشته باشد از حق مستمری فرزند برخوردار است.

برای همه مادران و پدران بیمه‌شده شاغل نیز هرکدام به مدت 25 و 50 روز در سال حق مراقبت از کودکان بیمار وجود دارد. زنان بیمه‌شده نیز از مزایای 12ماهه بارداری و زایمان برخوردارند و خود دولت مزایای بارداری را برای زنان بیمه‌نشده می‌پردازد. از آنجایی که دولت آلمان سیاست افزایش جمعیت را دنبال می‌کند، پدر و مادری که تا 14ماهگی نوزاد به‌تنهایی از او مراقبت می‌کنند، کمک‌هزینه‌هایی دریافت می‌کنند.

تمامی فرزندان نیز تا زمانی که به سن قانونی برسند و مستقل شوند و حتی در مواردی تا بیش از 25سالگی از دولت مبلغی به‌عنوان کمک‌هزینه دریافت می‌کنند. نکته جالب اینکه دولت برای تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری برای کودک دوم بیش از کودک اول و برای کودک سوم بیش از کودک دوم کمک‌هزینه در نظر می‌گیرد.
 
 

موضوعات مرتبط: درباره المانپزشکی المان
برچسب‌ها: همه چیز درباره المان

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Slide Skin:.